آیا روغن آووکادو برای شما سالم است؟
نوشته شده توسط : سعید

 

آیا خرید روغن آووکادو یک مد است یا واقعاً برای شما مفید است؟ این سوالی است که ما می پرسیم زیرا ما دائماً در مورد روغن آووکادو می شنویم ، اما همیشه مشخص نیست که چه چیزی باید در رژیم های غذایی خود بگنجانیم.

آنچه می دانیم این است که آووکادو سرشار از ویتامین E و چربی های اشباع نشده است و حاوی پروتئین بیش از هر میوه دیگر و پتاسیم بیشتر از موز است!

اما روغن از کجا آمده است؟

روغن آووکادو از گوشت آووکادو استخراج می شود و دارای فواید بهداشتی اثبات شده علمی است که می تواند به این معنی باشد که به زودی همه به دنبال قرار دادن آن در رژیم های غذایی نسبت به روغن های دیگر هستند.

 

فواید خرید روغن آووکادو اصل برای سلامتی

افزایش جذب مواد مغذی

ما باید بتوانیم مواد مغذی را به اندازه کافی جذب کنیم تا بدن از آنها به درستی استفاده کند ، اما گاهی بدن ما برای انجام این کار به طور طبیعی تلاش می کند. یکی از بهترین مزایای روغن آووکادو این است که جذب کاروتنوئیدها را افزایش می دهد.

 

کاروتنوئیدها چیست؟

خوب ، کاروتنوئیدها رنگدانه های آلی موجود در گیاهان هستند ، یعنی گیاهان برگ تیره مانند سبزیجات.

یک  مطالعه  نشان داد که افزودن روغن آووکادو به سالادها و سالسا جذب را بهبود می بخشد ، که عمدتا به لیپیدهای موجود در آووکادو نسبت داده می شود.

 

در تنظیم فشار خون کمک می کند

نشان داده شده است که محتوای پتاسیم و لوتئین در روغن آووکادو باعث تغییر مثبت میزان اسیدهای چرب در کلیه ها می شود ، در نتیجه تغییراتی در نحوه پاسخ کلیه ها به هورمون های تنظیم کننده فشار خون ایجاد می شود. 

فشار خون پایین به این معنی است که کلیه ها سالم می مانند و بدن بهتر قادر به سم زدایی از ترکیبات مضر و سمی است.

خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

تقریباً 70٪ روغن آووکادو از اسید اولئیک سالم قلب ، یک اسید چرب امگا 9 اشباع نشده تشکیل شده است ، اما تنها به میزان اسید اولئیک نیست که ثابت می کند روغن آووکادو "قلب سالم" است. 

یک  مطالعه  نشان داد که نتایج آن حاکی از آن است که روغن آووکادو و محتوای آنتی اکسیدان آن را به عنوان یک روغن بالقوه برای استفاده به عنوان یکی از عوامل پیشگیری کننده سندرم متابولیک در نظر می گیرد ، زیرا سطح LDL را به طور قابل توجهی کاهش می دهد ، بدون اینکه بر سطح HDL تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، نتایج نشان داد که روغن آووکادو اثراتی مشابه روغن زیتون دارد.

کاهش کلسترول "بد" همیشه برای سلامت قلب و عروق ما مفید است و به این معنی است که کلسترول HDL یا "خوب" بیشتری در بدن ما وجود دارد که به ما امکان می دهد در بهینه ترین عملکرد خود عمل کنیم.

 

می تواند برای کمک به پسوریازیس استفاده شود  

همیشه دیده شده است که روغنهای طبیعی یک راه حل برای افراد مبتلا به تحریکات پوستی مانند پسوریازیس است و یک آزمایش بالینی اخیر نشان داده است   که یک کرم ویتامین B 12 حاوی روغن آووکادو پتانسیل قابل توجهی به عنوان یک درمان موضعی و طولانی مدت برای پسوریازیس دارد به نتایج مثبت در طول مطالعه

 

به پیشگیری از بیماری پریودنتال کمک می کند

ترکیبی از روغن آووکادو و عصاره لوبیای سویا برای درمان بیماری پریودنتال مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل افزایش مقادیر اینترلوکین ، فرضیه حاصل از  مطالعه  نشان داد که همین امر می تواند در مورد اثرات مضر اعمال شده توسط IL-1beta در بیماری های پریودنتال یک عمل پیشگیرانه اعمال کند.

موارد احتیاط

سوزش احتمالی پوست: مانند هر پماد یا کرم موضعی ، همیشه باید کمی روی ناحیه ای از پوست بدون آسیب بمالید و چند ساعت آن را بگذارید تا ببیند ناحیه تحریک می شود. 

واکنش های آلرژیک می تواند رخ دهد: همین مورد در مورد روغن ها وجود دارد ، به خصوص هنگامی که آنها را به غذا اضافه کنید. اگرچه نادر است ، واکنشهای آلرژیک به چند دلیل ممکن است اتفاق بیفتد و بسیار عاقلانه است که ابتدا مقدار کمی از آن نمونه برداری شود و آیا واکنشی وجود دارد یا خیر.

 

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری ، از نظر علمی ثابت شده است که روغن آووکادو دارای فواید مثبت سلامتی برای تغذیه ، پوست و حتی به اندازه بیماری لثه است. مثل همه چیز ، اعتدال مهم است اما اگر می خواهید روغنهای معمولی را که استفاده می کنید جایگزین روغن آووکادو کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید ، ادامه دهید و آن را امتحان کنید!

 

لینک منبع: canvas.ubc.ca





:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: